2008/10/03

梦想(下篇)

上次写到一半
主要是因为
我终于找到我的一位中学同学
他是在我询问的那间学院念法律的

和他聊完电话后
我的心了一半
再想多一想
到完了

结果
自己一个人
跑去老麦汉堡包
用汉堡包麻醉自己

我的朋友不鼓励兼职念书
因为
法律系真的会用到很多时间
不在于上课
而是复习的时间
尤其是我这种英文这么烂的学生
更加需要时间
查字典



今天
跑到另外一间学院
这间位于老鼠岛的学院
明显好很多

分别一
讲解员
上一间的很明显是一般的推销员
一直告诉我可以怎样怎样
用几年几年可以念完

这一间的就很友善一下
还很关心我一下
会劝我考虑清楚
因为这一科的确很难
完全就没有什么商业味道(还是这是销售员最高境界?

分别二
上课时间
上一间一星期只上课一天
听了过后很汗

这一间一星期上课四天
明显就多很多

分别三
学费
这一间比上一间便宜十千
十千啊!!!

最后的分别
也是最重要的
学生
上一间我去的时候是中午两点
进进出出的学生
很健康

这一间我去的时候是傍晚六点
进进出出的学生
很漂亮

上课上到闷的时候
还可以看一些养眼的东西是很重要的


基本上
如果第一间的话
可以选择一月上课

第二间的话
要在四月才能上课
时间上的准备可以比较长



其实
我最担心的是
如果我以现在的工作来半工读
最后可能念到不伦不类
那我该怎么办??

想想看
六年后
我就三十岁
到时如果一事无成的话
我该怎么办?
我还需要和LV见面的

然后
我不觉得我老板会完全迁就我上课的时间让我去念书
虽然我现在看上去很的空一下
而我也不觉得我能够不上班全职当学生
我的屋子谁供啊??

所以
烦啊!!!!!!


他妈的够力烦!!!!!!




其实
我有想过
如果这次真的赌一次
我应该要怎样赌

就今年买一辆车
供五年
屋子应该也会如期五年处理好

五年后如果真的一事无成
至少还有一辆车一间屋子
最多从头来过

但是
还是很啊!!!!!

2 則留言:

匿名 提到...

I have always wondered what the key in life to being rich. I can say at this time it is not about thinking about money or thinking of ways to be rich. I believe in life you have to find your passion or something you enjoy doing.

If you look at the Forbes millionaire guide, you will find quite a few people who have inherited their wealth. What you will see is that most of them have done what they felt passionate about. Money was an afterthought or a secondary result of doing what you enjoy.

Bill Gates didn't go into software development because he wanted to be rich. He went in wanting to develop an operating system for the masses. Sergey Brin and Larry Page wanted to develop a more efficient search engine. Tiger Woods wanted to golf.

What can we learn from this? Sometimes it takes years and a lot of dedication for your passion to payoff. Sometimes it may never payoff like for Preston Tucker.The point is to enjoy what you do. Surround yourself with people who share the same passion. Never let anyone put you down or say to you it can't be done. Learn as much as you can about it.

Sometimes your passion doesn't have to be your main career. You can do it at night, on the weekends, or during vacation. I know that we have to do things that we don't enjoy in order to pay the bills. It is alright.

The probability of being a billionaire on our passion can be low. All that matters is that we enjoy what we do and find our own bit of happiness from it. Live life the way you want it. Never let anyone dictate what you should do.

Mozzarella 提到...

其实ho
我最大的问题
就是不晓得我最喜欢的是什么
就是不大清楚我要追求的是什么

这才郁闷