2007/08/05

怎么没人陪我看???

当我之前一提到由免费电影,想朋友陪我看时,
你猜,第一句话是什么?

马来电影哦?

靠!
马来西亚的电影很“下水”啊!!!

就算没人陪我看也没关系,
我还是坚持我的路!
哪,先来一场活动预告。

我下午两点半会先看这场
























以下是我从gsc网站翻抄下来的简介,

Orked is ten. Mukhsin is twelve. They meet during one school holiday and quickly become the best of friends. They play together and even dress alike. But everything comes to an end when Mukhsin has to go back to his village. Mukhsin never promised that he will be back, but Orked assure that she would ask her parents to drop by at Mukhsin's place, but a misunderstanding between them has changed everything.

这部可是国家名人Yasmin Ahmad的电影。
它,和当初的sepet有着同样的一股味道。。。

看看别人怎么说?
看完後, 走在停車場, 心裡的鬱悶就一直往上衝, 眼淚就一直要流出來.

With Mukhsin, I get to experientially and contemplatively glimpse, albeit fleetingly, into a bygone joyous time of innocence regained.

下午四点半,会接着看这场





















根据我在网上找的资料,这部戏花费了3.8亿令吉制作!!!而普通的马拉西亚电影一般只用1.2-1.8亿令吉。

以下是我从gsc网站翻抄下来的简介,
Ramlee has never held a job for long. After failing an attempt at a free-food eating contest, he is forced to work in a sushi shop to pay off his debt. He soon realises that part of his obligation is to take part in the Malaysian Sushi Association Amateur Sumo Wrestling Championships held by the local restaurant owners. This is when he learns the meaning of ‘nokotta’ – or never give up the fight. Ultimately, Ramlee’s challenge is to discard the excuses he has made for himself, and to fight till the end, no matter what.

大家真的不要来支持本地创作嘛?
我是觉得马来西亚有很多戏其实不会比别人差,
可能我们的武斗片及战争片会比别人差,
可是,绝对不是这些内在的戏!

参与我吧!!!
趁还来得及,联络我吧!!!

3 則留言:

匿名 提到...

可怜……
可惜我有很多东西要准备……

夏娃 提到...

我很赞成
因为puteri gunung ledang 很好看XD

马铃薯比基尼妹妹 提到...

其实,我很想看那套sumo的。。哈哈,好像会很好笑